zondag 12 november 2017

Een schoenmaatje voor de eerste keer

Afgelopen juli is ons kleine meisje 4 jaar geworden en gestart op een geweldige basisschool in Schiedam, de St. Bernardusschool.

Komende week staat de school in het teken van de actie Schoenmaatjes van Edukans. En nu zijn wij voor de eerste keer een schoenmaatje.


Voor de lezers die niet weten wat deze actie inhoud: Je neemt een schoenendoos. Je versiert de doos (met jouw kind) en daarna vul je hem met basisproducten zoals zeep, tandenborstel en tandpasta, schoolspullen en speelgoed.


De binnenkant van de doos hebben wij versierd met leuke tapejes. Ik vond bij Action een heel gaaf setje met tape, in verschillende diktes. Sommige tape had teksten zoals: YOU'RE AMAZING, YOUR ONLY LIMIT IS YOU, TAKE THE RISK, YOU CAN DO THIS. Het leek mij mooi, om deze teksten op de doos te plakken. Het breedste tape, hebben we om de rand van de deksel geplakt.



Bij Action ook een papierblok meegenomen met veel glitters. Bente houdt erg van glitters, ik hou van glitters en ik hoop dat het meisje dat deze doos krijgt ook van glitters houdt.



Onderin zitten drie gekleurde schriften. Een kleurboekje met stickers... zelfde verhaal als met de glitters. In een grote etui met Disney prinsessen erop zitten pennen, potloden, kleurpotloden, gummen, een puntenslijper en een liniaal. Een zakje met ballonnen, een set met kralen, tandenborstel en tandpasta van K3 door Bente uitgezocht. En een schattig knuffeltje.


De sticker erop en de doos is klaar om in te leveren. Ik hoop dat een meisje hier heel blij mee zal zijn. En eigenlijk hoop ik dat ze de doos zo mooi vindt, dat hij bewaard blijft als opbergdoos. Ik vind het zelf een fijne doos om naar te kijken.


1 opmerking:

Fijn dat je een berichtje wilt achterlaten.
Dank je wel!