vrijdag 1 januari 2016

Een rijsttafel: een beetje van mezelf en een beetje van Maris

(Kom je voor de bloghop van Team Utopia? Eén artikel naar beneden scrollen alsjeblieft.)

Al geruime tijd volg ik de blog van Haremaristeit.nl. De afgelopen periode heeft Maris een aantal Indische recepten geplaatst. Het leek mij leuk daar wat van uit te proberen. 'Derde' kerstdag kwam mijn schoonvader eten. In plaats van Chinees te halen, leek het mij leuk wat uitgebreider onze eigen nasi goreng te maken. Met wat bijgerechten van Maris haar blog.

In de schaal rechts boven het ik het recept 'Gado gado' geprobeerd te maken. Ik had er niet zoveel verwachtingen van, die geblanceerde groentes. Maar het was verrassend lekker en zeker een gerecht wat ik nog eens ga maken. De pindasaus van Maris leek behoorlijk op mijn eigen pindasaus ;)


In de schaal links onder zit 'Indisch Bijgerecht: Extra pittig vlees'. Helaas miste ik wat ingrediënten en heb ik het op gevoel afgemaakt.  Het ziet er ook niet zo 'mooi' uit als bij Maris. Het was inderdaad behoorlijk pittig, zoals voor gewaarschuwd. Wat bleek, houdt mijn schoonvader hélemaal niet van pittig eten, hahaha. Maar mijn lief en ik vonden de smaak erg lekker!

In de schaal rechts onder zit gebakken kip in een eigen marinade van ketjap, sambal, citroen en wat koriander. Ik maak hem altijd anders.Het hangt ervan af waar ik zin in heb en wat er in huis is.


In de wok zit mijn eigen nasi. Met veel groente erdoorheen. Van huis uit bakken wij er altijd een banaantje bij, op het kleine bordje onderin. Ik eet zelf liever cassave dan kroepoek. Als laatste een gebakken ei en alles was klaar.
We hebben heerlijk gegeten. Maris, bedankt voor het delen van jouw recept!

2 opmerkingen:

  1. Het ziet er heerlijk uit! Ik bak er ook vaak een banaantje bij trouwens :-)
    Wat een werk hè, zo'n rijsttafel? Over een paar dagen deel ik weer een Indisch recept, die is wat makkelijker te maken en minder pittig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk hè? Die gado-gado van Maris. Ik heb 'm ook gemaakt en het is echt mijn favoriete recept op dit moment.... Deze week eet ik het weer.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een berichtje wilt achterlaten.
Dank je wel!