donderdag 17 september 2015

Notitieblokje DIY

Iedere derde donderdag in september is het Dag van de Leidster. Mijn kleine meisje gaat twee dagen in de week naar de Kinderopvang. Ik grijp iedere gelegenheid aan om iets extra's te doen. Want al deze juffies zorgen goed voor mijn kind en zijn gek op haar. Het is ook leuk weer eens een projectje te doen. Vorig jaar heb ik iets zoets gegeven. Klik hier voor het artikel. Dit jaar was het tijd voor iets anders. Een notitieblokje leek mij leuk.

Dit zijn alle spullen die ik heb gebruikt. De Big Shot heb ik al een tijdje en ik heb er nog altijd veel plezier van.

Ik gebruik altijd 160grams papier, roomwit, omdat ik dat mooier vind dan 'gewoon' wit. Dit papier haal ik bij de kantoor boekhandel, waardoor het goedkoper is. De afmetingen zijn 5 5/8" bij 4 1/4". De vouwlijnen zitten op 2 5/8". Als je de hoeken rond maakt, kan je beter op 2 11/16" vouwen.


De notitieblokjes komen van de Hema. Mijn favoriete winkel. De afmetingen waren dusdanig, dat ik helaas maar twee omslagen uit één A4 kon halen. De rest heb ik gebruikt voor de labels.

Nadat alle omslagen gesneden waren, stempelde ik de buitenkant met de Stampin' Up! stempel Hardwoord, kleur Baked Brown suger. Hij was net een beetje te klein. Sommige randjes pakten niet goed. Die zitten nu aan de achterkant van het blokje.

Ik heb expres de binnenkant pas daarna gestempeld. Omdat het notitieblokje over een deel heen geplakt wordt, had ik hier wat ruimte. Om met de stempel te schuiven en om het papier te draaien als de buitenkant niet helemaal netjes gestempeld was. De stempel die ik heb gebruikt is Stampin' Up! Dictionary. Ik vind dit een geweldige stempel. De kleur is Sahara Sand.
De hoeken heb ik afgerond met de Corner Punch van SU. Daarna heb ik met een sponsje (Sponge Dauber) de randen van de omslag een kleurtje gegeven met Baked Brown Sugar. Voorheen gebruikte ik altijd een schuursponsje in stukken geknipt. Werkt prima, maar je krijgt er zulke vieze vingers van. Ik vergeet dan altijd een handschoen. Dus deze sponsje zijn een uitkomst!


Het label heb ik gemaakt met de stempel set Chalk Talk van SU in de kleur Old Olive. Ik vind dit hele mooie stempels. De teksten zijn eigenlijk een beetje te ... maar voor deze gelegenheid kon het wel. 
Daarna met de Chalk Talk Framelits van SU door de Big Shot en ik had prachtige labels voor de voorkant.
Aan de binnenkant wilde ik een 'vakje' maken voor een label/kaartje. Ik vind de stempel van Choose Happiness gaf. Ik kwam erachter dat hij redelijk past in de stempel met het gat uit de set Chalk Talk. Daarna met de framelit dies van Chalk Talk Framelits door de Big Shot en ik had een leuk labeltje voor de binnenkant. De stempel met het gat heb ik bewust wat lichter gestempeld met Sahara Sand. De tekststempel Choose Happiness is gestempeld met Early Espresso.


 Omdat de splitpen aan de binnenkant zichtbaar is, heb ik hier een leuk hartje overheen geplakt. Uit de stempelset BackgroundBuilders heb ik met Sahara Sand het hartje gestempeld.

 Ik heb ook nog labels gemaakt om straks een tekst op te schrijven. Hiervoor heb ik een Die gebruikt uit de set Chalk Talk Framelits Dies. En gestempeld met Hardwoord in de kleur Old Olive.
 Het notitieblokje heb ik vastgeplakt met het super tape van SU. Eerst het lintje vastplakken en daarna het blokje.
 Eerst de splitpen in de voorkant vastmaken. Het hartje daaroverheen plakken met de Multi Glue van SU. Het labeltje alleen de randjes vastplakken, anders past de tekstlabel er straks niet in.

Zo ziet de binnenkant er dan uit. 

 En dit is dan de voorkant. Ik ben er blij met het resultaat en ik hoop dat de juffies het ook leuk vinden. Omdat Bente op donderdag niet naar de opvang gaat, mag zij ze morgen uitdelen.



1 opmerking:

Fijn dat je een berichtje wilt achterlaten.
Dank je wel!