vrijdag 23 oktober 2015

Herfstkleuren op de galerij

Via het blog van Hare Maristeit zag ik een leuke winactie. Winnen is leuk, maar het gaf me vooral meteen inspiratie om mijn plantenrek op de galerij aan te pakken.
Mijn lief heeft het rek mee naar huis genomen. Voor mijn verjaardag heb ik mijn twee oudste vriendinnetjes om blommen gevraagd. Dat was in april. En toen zag het er zo uit.

Eind juli heb ik er Vlijtige Liesjes  bijgekocht. De witte Liesjes staan nog steeds én hebben de droogte van de zomervakantie en onze afwezigheid overleefd. Met dank aan de buurvrouw.

En toen zag het er in oktober dus zo uit. Een beetje triest.
De winactie is van mooiwatplantendoen.nl #trendingindetuin. Na het lezen van de tips op deze site, heb ik een plan bedacht voor de galerij. Het thema werd Herfst Trend 2015: Een kleurrijke tuin. Bij de bouwmarkt/tuincentrum heb ik planten, siergroenten, een klimrek en verf gehaald.

Om de herfst er in te houden heb ik een herfstslinger gemaakt. De fuchsia bloeit dus al vanaf april! Ongelofelijk vind ik dat.
Ik heb een rek gehaald voor klimmers, maar ook omdat het zo lekker vult. Zoals je ziet, is onze galerij er één zoals velen. Grijs en saai. Het lichtsnoer met de lampionnetjes zijn van Appie en het snoer met de bolletjes is van de Hema.
Uiteraard had ik niet genoeg planten, haha. Dus heb ik bij mijn favoriete bloemenzaak, BonBonFleur  plantjes én potjes erbij gehaald. Om nog wat meer kleur erin te brengen.
Bij de Xenos heb ik nog wat leuke herfstspulletjes in de uitverkoop gekocht. Want in oktober moet alles voor de kerst erin. Belachelijk! Maar wel prettig voor mij.


Naast het rek heb ik ook dit kleine dienblaadje en het vogelhuisje knalroze geverfd. De verf is van Flexa en heet Signaal Roze. Haha, nou de buren hebben dit herfst tafereel gesignaleerd hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je een berichtje wilt achterlaten.
Dank je wel!